För att handla i vår nätbutik måste du ha fyllt 18 år samt ha en adress i Sverige, eftersom vi i dagsläget inte har möjlighet att leverera utanför Sverige.

 

Medlemskap. För att kunna handla hos Mynthuset Sverige behöver du vara medlem eller i samband med ditt köp bli medlem.

Betalning. Du kan välja att betala mot faktura som följer med din leverans. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Det går även bra att betala med betalkort. Vi accepterar Mastercard och Visa. Kortbetalning och kortuppgifter hanteras endast av DIBS (läs mer om DIBS här). Mynthuset Sverige hanterar inga kortuppgifter eller annan betalinformation. Priserna inkluderar moms.

Frakt och porto. Priset för frakt och porto kan variera och framgår tydligt på din varusummering i samband med att du genomför ett köp. Aktuell avgift för frakt och porto kan du även läsa på Mynthuset Sveriges hemsida. Är du osäker så kontakta gärna kundservice.

Påminnelseavgift. Om du missar att betala din faktura i tid tillkommer en påminnelseavgift på f.n. 60 kronor.

Inkassoavgift. I det fall en faktura med påminnelse inte betalas i tid övergår ärendet till Inkasso med en inkassoavgift på f.n. 180 kronor.

Ångerrätt 14 dagar. Du har full ångerrätt i 30 dagar från det att du har fått dina varor. Du ansvarar själv för att varorna kommer i retur till oss och betalar själv porto för returen. Vi vill ha din retur inom 30 dagar från att du har meddelat oss. Din retur skickas som brev eller paket. Bifoga fakturan eller ett meddelande med fakturanumret, ditt medlemsnummer, ditt namn och din adress. Om ett mynt/medalj eller vara minskat i värde, t.ex. genom skada p.g.a. hantering som inte kan anses vara skälig, kan du bli ersättningsskyldig för den värdeminskningen.

 

Returadress: Skriv – Mynthuset Sverige - som mottagare och skicka till adressen: Box 464, 201 24 Malmö. Vi accepterar inte returer skickade mot postförskott. Har du betalat i förskott med betalkort, ta kontakt med kundservice så hjälper vi dig.

 

Bekräftelse vid beställning. Om du har lämnat din e-post till oss i samband med att du blev medlem, alternativt registrerat den senare via Mina sidor eller i kassan, kommer du att få en orderbekräftelse via e-post när du beställer via hemsidan. Du kan även hitta din orderbekräftelse under Mina Sidor.

Prisändringar eller felaktiga prisuppgifter. Vi reserverar oss för prisändringar samt felaktiga prisuppgifter.

Leveranstid. Normalt har du dina mynt/medaljer inom 1-2 veckor. I vissa enstaka fall kan det ta upp till 4 veckor. Om en produkt skulle bli slutsåld placeras beställningen på en väntelista och levereras när produkten har inkommit. I vissa fall är det dock omöjligt att få tag på fler exemplar av just den specifika produkten och då annulleras beställningen efter ett tag. Vi reserverar oss för att produkter kan ta slut. Vi levererar till adresser i Sverige. Om ditt paket är större än din brevlåda eller postfack tillåter, skickas paketet till ditt närmsta utlämningsställe och du aviseras om att du kan hämta paketet där.

Tillgodo. För återbetalning av tillgodo tar vi ut en administrativ avgift på f.n. 95 kr.

Reklamation. Om leveransen är felaktig, eller om varan är skadad, gör du en reklamation till kundservice via e-post eller på telefon. Kundservice ger dig då en fri returkod, som du anger direkt på paketet när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade varan till oss. Vi skickar såklart en ny vara om du så önskar.

Tvist. Mynthuset Sverige är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta vår kundservice så försöker vi lösa problemet tillsammans.