Stäng fönster

Anmäl dig till nyhetsbrevet i dag!

  • Få erbjudanden och viktig information
  • Få inbjudningar till events och arrangemang
  • Få erbjudanden innan de släpps till alla kunder

Tack för att du anmälde dig till nyhetsbrevet!

 
Fyll i dina uppgifter nedan:
Fyll i dina uppgifter nedan:

Leveransvillkor

Läs mer om våra leveransvillkor.

Priser
När du gör din beställning via internet är gällande produktpris inklusive moms det pris som på dagen för beställningen finns angivet på på adressen www.mynthuset.se. Moms ingår med 25% eller enligt eu-direktivet.

Eventuella portokostnader varierar från produkt till produkt. Vid samlingar där du som kund tar emot mynt, medaljer, sedlar, frimärken (eller övriga produkter) kontinuerligt reserverar vi oss för prisändringar. Vi reserverar oss mot eventuella korrekturfel i produkt texterna.

Betalningsvillkor
Faktura medföljer leveransen. Du betalar med en postgiroavi som medföljer. Från att du har mottagit fakturan har du en kredittid på 14 dagar. Om postgången blir försenad eller om du mottager en faktura med för kort betalningsfrist kan du kontakta vår kundservice.

Mynthuset Sverige förbehåller sig rätten att göra en kreditupplysning och godkänna beställning innan leverans kan ske.

Postförskott
Om du är ny kund hos Mynthuset Sverige eller om du beställer värdefulla samlarobjekt skickas försändelsen mot postförskott. Det innebär att du får lösa ut dina samlarobjekt på Posten. Du har självfallet 30 dagars returrätt och du kan returnera produkten om du inte är nöjd.

Om kunden, utan att meddela Mynthuset Sverige, inte hämtar ut försändelser, returneras varan till oss efter 2 -4 veckor.

Krav / påminnelser
Om din betalning inte når oss inom betalningsfristen, sänder vi en betalningspåminnelse med en påförd avgift om 50 kr. Om påminnelsefakturan inte betalas innan förfallodatumet gäller vanliga inkassorutiner.

Retur och reklamation
Du har 30 dagars öppet köp på alla försändelser. Detta betyder att om du inte är nöjd med ditt samlarobjekt kan du returnera detta inom 30 dagar. Du kan i lugn och ro titta på ditt samlarobjekt. Vid returnering av en produkt är det du själv som har ansvaret för att produkten kommer oss tillhanda. I samstämmighet med lagen om distans och hemförsäljning är det kunden själv som betalar eventuella kostnader i samband med returen av en produkt. Om det är fel från vår sida kommer vi självklart att tillgodose dig dina portoutlägg. Även vid telefonförsäljning står Mynthuset Sverige för returkostnaden.

Önskar du avsluta en samling i förbindelse med en retur, ser vi helst att du ger besked om detta i samband med att du returnerar produkten.

Reklamationer ska sändas till:

Mynthuset Sverige
Box 464
201 24 Malmö

OBS: Var noga med att ditt namn, kundnummer och fakturanummer står på returförsändelsen. På så sätt vet vi vem avsändaren är. Uppge gärna vad som är fel på produkten och om du önskar byta till ett annat samlarobjekt.

Leveransadress
För att kunna beställa hos oss krävs att du har en adress i Sverige eftersom vi i dagsläget inte har möjlighet att leverera utanför Sverige.

Leveranstid
Beställda varor levereras vanligtvis inom ca 2 veckor om varan finns tillgänglig på lager, men i vissa fall kan det ta upp till 4 veckor. I händelse av att varan skulle bli slutsåld ställs beställningen på en väntelista och levereras när varan inkommit. Dock kan det i bland hända att det ej går att få tag på fler av just den specifika produkten och då stryks beställningen efter en tid.


« Tillbaka