Stäng fönster

Anmäl dig till nyhetsbrevet i dag!

  • Få erbjudanden och viktig information
  • Få inbjudningar till events och arrangemang
  • Få erbjudanden innan de släpps till alla kunder

Tack för att du anmälde dig till nyhetsbrevet!

 
Fyll i dina uppgifter nedan:
Fyll i dina uppgifter nedan:

Leverans och retur

Nedan finner du svar på vanliga frågor kring leverans, retur och reklamation.

Hur ska jag reklamera/returnera ett samlarobjekt?
När du sänder oss något i retur är det du som har ansvar för objektet tills det anländer hos oss på Mynthuset Sverige. Vi föreslår därför att du returnerar samlarobjektet som paket/rekommenderad försändelse från ditt närmaste postkontor/serviceställe. Om du skulle behöva returnera något på grund av fel från vår sida, eller på grund av bristande kvalitet på varan, ber vi dig vänligen att kontakta vår kundservice för att få en retursedel tillsänd. I annat fall står kunden för returkostnaden.

Vad gör jag med fakturan när jag reklamerar?
Det enklaste är att du skickar tillbaka fakturan tillsammans med försändelsen när du returnerar. Det är också viktigt att du noterar att det är en reklamation på fakturan. Vid reklamation kommer en ny faktura med en ny betalningsfrist att följa försändelsen. Var uppmärksam på att våra fakturor normalt har en 14 dagars betalningsfrist, vi rekomenderar dig därför att avtala returen med kundservice på förhand för att undgå påminnelse.

Hur lång tid har jag på mig för att bestämma om jag vill behålla det jag blivit tillsänd?
Du har 30 dagars returrätt. Det betyder att du måste sända oss returen inom 30 dagar efter det att du mottagit samlarobjektet. Var uppmärksam på att alla fakturor har 14 dagars kredit om ingenting annat avtalats. Vi ber dig därför meddela vår kundservice om du vill returnera. Detta för att undvika påminnelser.

I vilket skick ska ett mynt vara för att jag ska kunna reklamera det?
Du kan alltid reklamera en produkt om du inte är nöjd med den. Vi kan emellertid inte lova att vi har ett bättre exemplar. Ta därför kontakt med vår kundservice om du är osäker. Har du mottagit ett mynt eller medalj i proofkvalitet ska präglingen vara felfri.

Varför står det att man har 30 dagars returrätt medan fakturan förfaller tidigare?
Du har alltid 30 dagars returrätt med 14 dagars kredit. Det innebär att du får pengarna tillbaka om du har betalat en produkt som returneras inom 30 dagar.

Vem betalar portot för eventuella returer?
Kunden betalar själv portot vid returer. Om det är fel från vår sida kommer vi självklart att tillgodose dig med dina portoutlägg.

Vad är Mynthusets portoavgifter?
De flesta priser inkluderar porto men i de fall där det anges tillkommer en porto och expeditionsavgift för brev på 49 kr.

Om jag vill få mitt samlarobjekt levererat till en annan än min egen adress?
Kontakta kundservice som hjälper dig.

Vad gör jag om jag fått fel leverans?
Om du har fått fel samlarobjekt eller om det är något i din leverans som saknas, kontakta kundservice.

Är det olika leveranstider på olika samlarobjekt?
Ja, en del samlarobjekt är lättare att få tag i än andra, därför kan leveranstiden variera. Vi försöker alltid att sända dina varor så snabbt som möjligt.

Varför kommer skrin eller album ibland som egna försändelser?
Skrin och album till våra samlingar packas ibland separat för att förhindra skador på övriga samlarobjekt. Dessutom är de ofta för stora för att läggas i en vanlig brevlåda. Därför måste de ibland hämtas på Posten.

Kan jag beställa mynt och medaljer till utlandet?
Idag har vi dessvärre inte möjlighet att skicka mynt och medaljer till adress utanför Sverige.


« Tillbaka